Inceputurile fotografiei: Cum sa iti alegi aparatul de fotografiat

Inceputurile fotografiei: Cum sa iti alegi aparatul de fotografiat

In momentul in care iti dai seama ca ai o inclinatie, pasiune catre fotografie, cu siguranta iti doresti o camera mai buna, si cu siguranta iti apare intrebarea: ce camera sa aleg? Iar alegerea este si mai grea in momentul cand vezi 20-30 de camere in fata ta si nu sti exact pe care sa o alegi.

Eu am petrecut mult timp in fata vitrinelor cu camere foto, si am tot intrebat vanzatorii: care este cea mai buna optiune? Insa de obicei mi-au prezentat echipamentele cele mai scumpe pentru ca si ei castig un comision din vanzare. Si pentru ca nu am fost satisfacut de ce mi-au prezentat, am inceput sa navighez pe internet sa descopar ce mi se potriveste cel mai bine in functie de buget.

Determina ce tip de camera ai nevoie

ce tip de camera foto sa imi aleg

Inainte sa incepi “explorarea” ar trebui sa iti pui urmatoarele intrebarii:

  1. Pentru ce vreau sa folosesc camera?
  2. Care este bugetul pe care vreau sa il investesc intr-o camera?
  3. Preferi sa cumperi echipamentul nou, sau poate te-ai gandit sa il achizitionezi la mana a doua?
  4. Preferi o marca in special?
  5. Vrei sa fotografiezi peisaje, portrete, sa faci fotografii sportive sau fotografii  noaptea?

Dupa ce te gandesti si iti raspunzi la aceste 5 intrebari care pentru mine sunt foarte relevante, cand vine vorba sa imi cumpar o camera noua DSLR. Evident ca vei putea face mai multe decat te-ai gandit initial. In sensul ca daca iti cumperi un DSLR si achizitionezi un obiectiv 50 mm 1.8 sau 1.4, vei putea face si portrete si peisaje si daca adaptezi putin obiectivu vei putea face si macro. Deci este in avantajul tau.

Insa majoritatea incepatorilor sunt in dubiu cand doresc sa isi achizitioneze o camera, pentru ca nu stiu exact cati bani sa investeasca intr-un echipament fotografic pe care il va folosi doar pentru asi dezvolta pasiunea lui pentru fotografie. Insa in actualitate camerele compacte sau de buzunar nu costa mai mult de 100 de euro.

Sunt si echipamente profesionale care depasesc 6.000 de euro poate chiar si mai mult, insa pe piata exista optiunii pentru toate buzunarele atata timp cat tu sti foarte clar ce iti doresti. Daca vrei neeaparat sa cumperi o camera DSLR, gasesti destule modele la preturi accesibile insa trebuie sa ti cont ca pe langa camera, mai ai nevoie de o multime de accesori care vor costa mult mai mult decat ai dat initial pe camera. Si cel mai important la o camera DSLR sunt obiectivele pe care le detii.

Eu personal am inceput acesta pasiune in 2009 daca imi aduc bine aminte, cu un Nikon D90 si treptat mi-am cumparat doua obiective care m-ai ajutat foarte mult sa ma familiarizez cu fotografia si cu ceea ce inseamna sa fi un fotograf amator. Iar ulterior mi-am dat seama ca imi lipseste o multime de accesori, pentru care bugetul meu era destul de restrans.

Cati megapixei trebuie sa aibe aparatul meu de fotografiat?

Desi vanzatorii din magazine cand iti vor recomanda o camera, iti va spune ca are 10-12 megapixeli si asta inseamna ca pozele iti vor iesi foarte bine. Sa nu ii crezi, pentru ca de fapt megapixeli reprezinta dimenisunea fotografiei. Dupa cum observi in imaginea de mai jos, cu cat camera are mai multi megapixeli vei putea face o imagine cu o rezolutie mai mare.

Inceputurile fotografiei: Alegerea unui aparat de fotografiat

Orice camera moderna are peste 5 megapixeli, deci vei avea o dimensiune suficient de mare pentru a putea imprima pozele, sa le editezi, sa folosti ca si background la computer, telefon..etc

Clasificarea aparatelor de fotografiat

cum sa iti alegi aparatul de fotografiat

Aparatele foto compacte – sunt asa numtele aparate “pont & shot”, si sunt in general de mici dimensiuni “de buzunar” cum se mai numesc popular, si cu putine butoane, fiind si foarte usor de folosit. Majoritatea setarilor sunt automate, avand blit incorporat si sisteme de masurare a luminii automat. Sunt dotate cu sisteme LCD de vizualizare a imaginii, inainte si dupa fotografiere, cu senzor de captare a imaginii de dimensiuni mai mici decat o camera DSLR, iar obiectivul este unul incorporat in corpul camerei, acesta nu poate fi detasat sau schimbat cu alte obiective.

Iar pentru ca tehnologia din ultimii ani a avansat foarte mult, functiile si setarile acestor camere au devenit foarte apropate de aparatele de fotografiat DSLR profesionale, iar acest lucru inseamna ca ele sunt foarte practice pentru excursi, sedinte foto “ad-hoc”, sunt usoare, ieftine si usor de transportat. Deci poate fi o alegere buna in anumite cazuri.

Camerele fotografice DSLR

cum aleg o camera DSLR, explicat

Aceste aparate dupa le observi au o constructie foarte robusta, printre caracterisiticile principale, putem enumera:

  • Posibilitatea de a schimba obiectivul
  • Are un senzor foarte mare de a capta imaginile, care poate ajunge pana la 16 megapixeli, acest lucru inseamna ca poti avea o rezolutie foarte mare
  • Are o gama foarte larga de setari si configuratii
  • Exponometre digitale de citire a luminii foarte avansata.

Aparatele DSLR sunt mult mai avansate din punct de vedere a setarilor si faptului ca putem schimba obiectivele, ceea ce ne permite o multime de avantaje, care sunt favoarea noastra.

Daca sunt incepator, ce aparat sa imi aleg?

Daca esti incepator poti incepe cu un aparat compact sau un DSLR cu ar fi D90, D40..etc sunt o multime de variante pe care le poti alege. Pe piata vei gasi camere potrivite pentru fiecare categorie. Cand iti alegi camera trebuie sa fi atent sa aibe un mod inteligent de expunere, care va recunoaste singur scena si iti va seta totii parametri, in felul acesta te va scuti pe tine de a face anumite setari. Desi eu iti recomand sa inveti sa setezi corect aparatul nu sa mergi pe configuratile automate pe care ti le foera camera, in felul acesta nu vei avansa.

In concluzie, elementul cel mai important in fotografie este fotograful, si nu un echipamentul foarte scump pe care il vei folosi doar ca pasiune, si nu vei castiga nici un ban in aceasta directie, insa tu sti mai bine ce decizie vei lua in urma acestui articol.

Ps:Asa ca te rog sa imi lasi parerea ta mai jos, si sa imi raspunzi la urmatoarea intrebare: Dupa ce criterii ti-ai cumparat camera foto?