7 Reguli de baza pentru o fotografie corecta

7 Reguli de baza pentru o fotografie corecta

In acest articol iti propun o serie de sfaturi si reguli de baza ale fotografiei, cu ajutorul carora vei putea sa faci fotografii corecte si frumoase. Nu este nevoie sa ai neeaprat un aparat DSLR bun ca sa obti fotografi impresionante.

Reguli de baza pentru o fotografie corecta

1. Regula treimilor, aceasta regula este foarte simpla dar are o putere extraordinara in modul in care vizualizam fotografia. Ea consta in impartirea imagini, mental, in 9 parti egale (folosind o linie orizonatala paralela si doua lini verticale), apoi aseaza subiectul la un anumit punct de intersectia liniilor.

Aceasta fotografie ilustreaza ce am explicat mai sus:

regula treimilor

Dupa cum observi papadia a fost aseazata in punctul de intersectie din stanga sus al cadranului. Se poate alege orice punct de intersectie, important este sa nu fie in centru sau sa ocupe doar un cadru.

Aceastea sunt puncte care atrag in mod special atentia asupra subiectului de mare importanta.

2.Legea orizontului, este utila cand fotografiezi peisaje. Cand compui o fotografie, inainte de fotografiere, imagineaza-ti doua lini orizontale paralele, impartind fotografia in trei parti egale. Aceasta se aplica atat in modurile orizontale cat si in cele verticale.

legea orizontului

Daca doresti ca cerul sa fie de interes special, aseaza orizontul pe linia de jos. Daca dimpotriva doresti sa acorzi importanta mai mare peisajului terestru aseaza orizontul in a doua linie, cea superioara.

Este foarte simplu.

3.Exploreaza unghiuri noi

Experimenteaza fotografia cu camera sau telefonul, din mai multe unghiuri diferite. De exemplu fotografiaza-te in oglinda retrovizoare a masinii, sau suprinde imaginea unei cladiri reflectata intr-o balta de apa.

4.Apropie-te fara teama de subiect

Foloseste functia de Macro la camera ta (in modul automat o poti indentifica cu un simbol de flori, iar la camerele DSLR foloseste un obiectiv Macro), si poti sa faci fotografi de aproape cu obiecte mici. Poti sa te concentrezi exclusiv pe detalii ocolind restul subiectului.

5.Adapteaza inaltimea ta cu a subiectului de talie mica 

Pentru a realiza fotografii unde subiectul sunt copii, persoane ghemuite sau ingenuncheate, incearca sa cobori si sa pozitionezi camera la aceiasi inaltime cu subiectul pe care doresti sa il fotografiezi, astfel incat sa transmiti cat mai mult realism.

6.Foloseste blitul in aer liber 

Este potrivit mai mult pentru portrete. Chiar daca este o zi deosebit de insorita, blitul ajuta la prevenirea zonelor de umbra care ocupa fata persoanei purtand o palarie, sau daca soarele este pe subect sau in spatele persoanei fotografiate.

Acest efect se numeste blit de umplere iar scopul sau nu este de a lumina intunericul, ci de a umple fata subiectului cu lumina, astfel incat sa devina uniforma cu imprejurimile sale.

7.Fotografia intodedeauna in RAW

Acest format pastreaza toate elementele fotografiei (culori, lumina, umbre, saturatie), si permite o prelucrare ulterioara dupa bunul plac.

Realizarea unei fotografii in JPG produce o fotografie finala in care nu mai avem loc pentru modificari.

Concluzie…

Sper ca ai retinut cateva aspecte importante din acest articol care te va ajuta sa realizezi fotografii mai bune decat pana acuma.