11 lucruri despre fotografie pentru incepatori

5 lucruri pe care nu ti le-a spus nimeni inainte sa te apuci de fotografie

Daca te-ai descis sa te apuci de fotografie, sa iti cumperi o camera buna, dar nu ai indraznit niciodata sa ei in serios acest lucru. Acest articol are intentia sa iti raspunda la o serie de intrebari importante pe care nimeni nu le spune de obicei.

Lucruri pe care un incepator nu le stie de obicei si pot parea destul de complicate pentru incepator care nu stie ce este ISO, profunzimea de camp, distanta hiperfocala etc.

1.# Stapanirea tehnici nu este suficienta

11-lucruri-despre-fotografie-pe-care-un-incepator-ar-trebui-sa-le-stie

Pe langa cunoastere tehnci, in fotografie exista o parte artistica pe care va trebui sa o dezvolti. Adica, ma refer sa stii sa distribui eficient elementele din cadru, sa interpretezi corect conditiile de lumina in schimbarea pe care o poti gasi intr-o scena, si educarea ochiului nostru pentru a putea spune o poveste si a transmite emotii prin fotografia ta.

A transmite emotii printr-o fotografie nu este foarte usor, insa odata cu practica si exersarea fotografiei vei reusi treptat sa adaugi tot mai multe emotii fotografiilor tale.

2.# Este nevoie de timp pentru a obtine rezultate bune

11 lucruri despre fotografie pentru incepatori

Aparatul de fotografiat este un instrument in care trebuie sa investesti multe ore de pratica si sa exersezi diferse configurati ale aparatului si diverse incadrari ale subiectului, pana cand simti ca stapanesti foarte bine aceste doua aspecte.

Pe scurt ai nevoie sa acumulezi un anumit grad de experienta pentru a obtine fotografii bune, din punct de vedere tehnic.

3.# Echipamentul de fotografiat nu este totul

11 principii pentru incepatoii in fotografie

Cu siguranta ai auzit sau ai simtit pe pielea ta, ca ai nevoie de o camera DSLR profesionista pentru a face fotografii bune. Insa oricat de buna este camera pe care o ai, cu atat va fii mai dificil sa o controlezi din punct de vedere tehnic, mai ales la inceput cand inca nu o cunosti foarte bine si nu stii exact ce configuratie este cea mai buna pentru cadrul respectiv pe care vrei sa il fotografiezi.

4.# Nu ai nevoie neeaprat de o camera REFLEX

11 principii pentru incepatorii

In conformitate cu punctul precedent, este obisnuit sa vedem ca oamenii cumpara camere DSLR fara sa aiba prea multa idee despre fotografie, mai ales ca aceste tipuri de camere au inceput sa fie foarte accesibile.

Desi tentatia de a cumpara o camera foto “ca cea a profesionistilor” poate fi mare. Astfel obtinerea unei camere de acest tip poate insemna bani in functie de aspiratiile tale si, cu siguranta, o camera mai mica, precum o oglinda, nu numai ca iti va oferi tot ce ai nevoie, ci va fi mai confortabila si mai pratica fara sa pierzi performantele.

Asta pentru ca tehnologia moderna a reusit sa dezvolte camere cu senzori foarte puternici similare cu cele reflex insa mult mai mici, mai usoare si mai practice.

Insa, cel mai important este sa faci o research despre aparatele de fotografie si sa ei decizia cea mai inteleapta cu privire la achizitionarea unui apara foto, pe care consideri ca ti se potriveste cel mai bine, in functie de ce anume doresti sa fotografie sau sa filmezi, si bugetul pe care vrei sa il acorzi acestei pasiuni.

5.# Fotografia este un hobby scump

fotografia pentru incepatori, principii de baza

Majoritatea considera ca inceputul in fotografie inseamna sa cumperi o camera scumpa. Insa la inceputul acestui hobby care se poate transforma pe viitor intr-o afacere daca doresti sa te dezvolti atat de mult. Este sa citesti foarte mult, sa intrebi sa iti clarifici toate intrebarile, si sa intelegi conceptele de baza, sa vezi exact toate tipurile de camere care exista, atat profesioniste DSLR cat si cele pentru hobby sau cele super profesioniste.

Insa un echipament de baza este suficient, iar pe parcurs iti vei da seama ca ai nevoie de tot mai multe accesori, mai ales daca doresti sa te dedici unui anumit tip de fotografie, cum este macro fotografia, astrofotografia, fotografia naturii.

Obiective mai multe, trepied, blit, filtre, declastor de la distanta. Exista intodeauna ceva nou si util de adaugat la echipamentul tau, si in general accesorile si echipamentele nu sunt tocmai ieftine.

In concluzie

Pe langa aceste 5 sfaturi mai sunt si altele pe care le vei descoperi pe parcurs, si care te vor ajuta sa iti intelegi mai bine acest hobby, care sunt implicatiile lui, costuri, insa si beneficiile de a face fotografii bine realizate, incadrate care sa transmita emotie.