4 Intrebari si raspunsuri din cadrul acestui curs de fotografie

4 Intrebari si raspunsuri din cadrul acestui curs de fotografie

Un curs de fotografie este esential oricarui iubitor care doreste sa invete arta si tehnica exprimarii, sau macar a perceptiei iconografice fara sa piarda prea mult timp cu repetarea unor erori pe care orice incepator le face.

Majoritatea incepatorilor ca doresc sa isi dezvolte pasiunea lor pentru fotografie, isi pun o multime de intrebari pe care eu le consider relevante, iar raspunsul lor depinde de evolutia acestei abilitatii, a fotografiei.

1. Care sunt cele mai importante accesorii in fotografie?

Care-sunt-cele-mai-importante-accesorii-in-fotografie

Accesorile reprezinta dispozitive utilizate pentru largirea posibilitatilor de fotografiere sau care iti va imbunatatii substantial modul in care fotografiei si binteles ca iti vor usura si munca foarte mult. In cele ce urmeaza, iti voi enumera accesorile care sunt cele mai importante, si anume:

  • Trepiedul / stativul – este destinat pentru mentinerea aparatului foto intr-o pozitie stabila, cand se fotografiaza cu timpi lungi de expunere. Cele mai raspandite sunt trepiedele telescopice, avand 3 sau mai multe articulatii. Pentru molitatea aparatului foto se folosesc articulatii cu capete mobile, pivotante sau “nuca”.
  • Expometrul serveste la determinarea timpului de expunere pe baza cantitatii de lumina reflectata de subiect.
  • Racordul flexibil – sau calbu declansator prezinta avantajul de a nu transmite vibratiile maini sau in timpul declansarii aparatului fixat pe trepied.
  • Autodeclansatorul – permite actionarea declansatorului cu intarziere pentru a permite fotografului sa apara in cadrul pe care-l fotografiaza. Mai nou acest aparat a inceput sa fie din ce in ce mai putin folosit, deoarece a fost incorporat in toate aparatele de fotografiat digitale, unde iti poti regla singur timpii in care se va declasa fotografierea.
  • Geanta – protejeaza aparatul in timpul transportului de socuri si intemperii, de asemenea te ajuta sa transporti mai usor camera cu toate accesorile de fotografie.

2. Vreau sa fotografiez portrete de copii, cum trebuie sa procedez?

Fotografiile facute copiilor trebuie sa fie neeaprat luminoase si pline de viata, de aceea necesita o buna iluminare. Foloseste o lumina usoara, difuza, dar destul de luminoasa pentru fotografii cu expunere scurta.

Expresia figurii este atat de schimbatoare, incat se poate sa nici nu observi cum inchide ochii pentru o clipa.

Daca credeai ca este usor sa fotografiezi copii, te inseli foarte tare. Mobilitatea, dinamica, modificarea permanenta a expresiei figurii unui copil cere o indemanare destul de buna in realizarea portretelor.

In principiu, tuturor copiilor le place sa fie fotografiati. Le place sa se aranjeze si sa stea cu placere in orice pozitie le indici, dar acesta disponibilitate obliga fotograful sa-si concentreze intreaga atentie asupra copilului. Incearca sa faci mai multe cadre deodata pentru a obtine rezultate cat mai bune. Cel mai bine este sa asezi aparatul de fotografiat la nivelul ochilor copilului.

Bebelusii prea mici ca sa mearga pot fi asezati pe burta. Asezati aparatul la nivelul ochilor copilului, iar pentru ca bebelusul sa nu stea cu fata in jos ii poti aseza mainile in fata. Pentru fotografierea copiilor este mai bine sa folosesti un obiectiv standard.

3.Cum obti expresivitatea fotografiei cu ajutorul parametrilor tehnici?

Dupa masurarea corecta a expunerii, setarile aparatului permit fotografului sa aleaga parametrii necesarii cadrului dorit.

4 intrebari despre cursul de fotografie

La peisaje pe malul unui rau trebuie sa stabilim un timp de expunere maxim pentru a scoate in evidenta transparenta apei. Si invers, la un meci de fotbal, trebuie sa ne dam silinta sa alegem o pereche de expunere cu un timp mai scurt.

Lumina naturala si lumina artificiala este cea mai importanta caracteristica pe care fotograful trebuie sa o evalueze cu ochiul liber, cu aproximatie, este intensitatea luminii sau, cu alte cuvinte, stralucirea suprafetei obiectului fotografiei. Dimensiunea surse de lumina si distanta pana la ea influenteaza caracterul luminii.

Astfel, daca o sursa de lumina este plasata foarte aproape de subiect, la cativa centrimetri, intensitatea luminii va fi foarte mare, dar si contrastul, pe cand daca plasam sursa la departare, la cativa metri, lumina va avea un caracter mai difuz si va invalui mai bine subiectul.

Cu cat este mai mare suprafata surse de lumina, cu atat mai delicat si mai moale va fi caracterul luminozitatii.

Pentru a obtine o lumina difuza necesara pentru un portret liric, trebuie sa alegi o zi mohorata, daca vrei sa fotografiezi afara, sau pe strada.  In acest caz, sursa de lumina devine practic toata suprafata cerului. Daca este soare puternic, foloseste elemente ajutatoare care sa difuzeze lumina (ecrane reflectorizante, ecrane difuzante sau limini suplimentare). Daca lumina difuza este necesara in studio, profesionistii folosesc softbox-uri.

4.Senzitivitatea ISO. Cand o pot folosi si de ce este necesara in fotografie?

Senzitivitatea ISO reprezinta principala aleternatica la fotografii reusite pe lumina slaba. Astfel, in cazul in care dispui de o lumina nu foarte placuta si ai nevoie de un timp de expunere mai ridicat se recomanda marirea lui ISO in asa fel incat sa poti realiza fotografia insa sa eviti totusi zgomotul neplacut care iti poate afecta rezultatul final. Important este sa expui cat mai corect si zgomotul nu va fi deloc deranjat.

Iti recomand sa eviti folosirea ISO-ului la valori foarte ridicate, mai ales cele create de aparate deoarece rezultatul va fi unul nesatisfacator, granulatia fiind extrem de evidenta. De aceea e bine sa alegi ori folosirea blitului sau a unei alte surse de lumina ori marirea senzitivitatii doar pana la un anumit punct.

Granulatia aparuta la diferite valori ale lui ISO, face diferenta intre o camera profesionala si una pentru amatori, criteriul acesta fiind unul destul de important.

In cazul in care ai ales sa folosesti valori medii (de exemplu 800) si rezultatul este unul placut, incearca sa nu post-procesati foarte mult fotografia deoarece zgomotul va aparea incet, incet si se va intensifica foarte tare in momentul in care depasesti limita. In imaginea urmatoare poti vedea impactul pe care il are o valoare ridica a lui ISO asupra unei fotografii impreuna cu zgomotul generat de acesta.

4 intrebari pentru incepatorii in footografie

Diferenta este destul de mare dupa cum observi cu ochiul liber. Fotografia cea mai buna este la ISO 200 dupa care incepe si creste foarte mult granulatia si deci vei pierde din calitate. Trebuie sa ti cont foarte mult de sfaturile pe care le-ai primit in acest articol daca vrei sa obti fotografii uimitoare pe care sa le privesti cu drag si sa le imparti cu familia si cei dragi tie.

Nota! In curand iti pregatesc un curs de fotografie care sa te ajute sa iti dezvolti aceasta pasiune, sa fotografiezi mai bine in orice situatie.